Jul 12, 2011

Hati daN peRasaaN ManusIa

Assalam...


Nak mulakan bagaimana yer???heee.....
Bila bercakap tentang hati dan perasaan,  aku neh bukanlah arif sangat....Tapi yang ku tahu HatI dan PErasaaN ini adalah AnugeRah Allah yang TerIndah



Di antara rahsia teragung dan nikmat yang telah dianugerahkan Allah S.W.T kepada manusia adalah dengan terciptanya Hati dan Perasaan. Allah Maha Pencipta yang telah menciptakan jiwa-jiwa yang tidak mungkin dapat ditafsirkan melalui kaca mata sains dan teknologi. Cewahhh aYat gua nak lebat =)

Betapa hebatnya Allah yang telah menjadi “jurutera” terhadap penciptaannya yang Agung.


Apa yang ku fikirkan ialah hati dan perasaanlah yang menjadikan manusia itu manusia. Jika kita fikirkan tanpanya manusia akan menjadi seperti air yang tidak bergula. Tiada cinta, tiada rindu, tiada benci, tiada dendam, tiada gusar, dan tiada gelisah. Tak ke pelik jika manusia itu tiada hati dan perasaan? Maka tidak ada bezanya antara manusia dan penciptaan makhluk selainnya.... seperti kucing, pokok, ikan dan lain-lain..

Kadang-kadang terfikir disejenak, aku sendiri masih ingin cuba untuk menyingkap rahsia penciptaan yang agung ini. Ku fikir aku mampu mengawal hati dan perasaan.. Tetapi rupa-rupanya tidak.. Allahlah yang berkuasa di dalam hati hambaNya. YaAllah ya tuhanku betapa kerdil diri ini...


Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s’gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku… Keimananku…


Engkau satu cinta
Yang s’lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang salam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan…

Oh Tuhan… s’lamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan… jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia







p/s: Hanya-MU ya Allah aku berdoa

No comments:

Post a Comment